تعمیر دزدگیر و ریموت, تعمیر سیستم های حفاظتی

تعمیرات سیستم حفاظتی

تعمیر دزدگیر خودرو

این روزها دزدگیر و ریموت خودرو به عنوان یک سیستم امنیتی، بخش مهمی از خودرو به شمار می‌آید. این سیستم به دلایل مختلفی ممکن است دچار نقص شود و به درستی عمل نکند. به همین دلیل لازم است پس از نصب، اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی عیب‌یابی و تعمیر دزدگیر خودرو کسب کنید. به عنوان مثال خوب است بدانید که چه مشکلاتی معمولا ممکن است برای یک دزدگیر خودرو ایجاد شود و راه حل هر یک چیست؟

به این ترتیب و با کسب اطلاعات عمومی و اولیه در این زمینه، تنها زمانی نیاز به مراجعه به تعمیرکار و فرد متخصص را خواهید داشت که مشکلات جدی‌تری برای دزدگیر خودروی شما پیش آمده باشد و در سایر موارد خودتان قادر به تشخیص و برطرف کردن مشکل خواهید بود.

مشکلات شایع تعمیر دزدگیر خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دزدگیر خودرو بی‌دلیل و در واقع بی‌موقع به صدا در می‌آید یا ریموت عمل نمی‌کند و یا اینکه دزدگیر مدام به صدا در می‌آید یا صدای آن قطع نمی‌شود. در موارد این چنینی که اتفاقا جزء شایع‌ترین مشکلات دزدگیر خودرو نیز هستند، این مشکلات سبب سلب آسایش از همسایگان و دیگران می‌شود. پس بسیار خوب است که بتوانیم خودمان تعمیر دزدگیر خودرو خود را انجام دهیم. در ادامه‌ی مطلب علت و راه‌حل هر یک را بیان خواهیم کرد:

عمل نکردن ریموت دزدگیر خودرو

عمل نکردن ریموت دزدگیر ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد که لازم است یک به یک بررسی شوند:

ضعیف بودن باتری‌ ریموت یا باتری خودرو

اگر ریموت دزدگیر خودروی شما عمل نمی‌کند، شایع‌ترین علت آن باتری‌ها هستند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر نمی‌توانید دزدگیر ماشین خود را توسط ریموت فعال یا غیرفعال کنید، عیب‌یابی آن را با بررسی باتری‌ها آغاز کرده و با تعویض آن‌ها ابتدا از ضعیف نبودن باتری اطمینان حاصل کنید.

فاصله‌ی زیاد ریموت تا خودرو

اگر مشکل از باتری‌های خودرو یا ریموت نبود، فاصله‌ی بین ریموت تا خودرو را بررسی کنید.

شاید شما دورتر از محدوده‌ و فاصله‌ی تعیین شده برای عمل کردن ریموت قرار دارید، پس قدری نزدیک‌تر شوید.

تداخل امواج رادیویی

در برخی موارد نیز تداخل امواج رادیویی سیستم دزدگیر شما با سایر دستگا‌ه‌ها می‌تواند سبب عدم دریافت امواج، توسط گیرنده شود. در این گونه موارد ریموت را با زوایای مختلف در دست بگیرید و با زدن دکمه‌ها در حالات مختلف آن را تست کنید.

ایراد در programming دزدگیر

ممکن است پس از تعویض باتری‌ها دزدگیر متناوبا فعال و غیرفعال شود.

در صورت بروز این حالت ایراد از برنامه‌ریزی سیستم بوده و لازم است موقتا آن را به طور کامل غیرفعال کنید تا در فرصت مناسب به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

اشکالات سیم‌کشی جهت تعمیر دزدگیر خودرو

در مواردی که نصب دزدگیر خودرو توسط خودتان و یا فردی که به سیستم برق خودرو تسلط ندارد انجام شده باشد، ممکن است علت عمل نکردن ریموت اشکال در سیم‌کشی باشد.

در این موارد لازم است مجددا مسیر نصب را بر اساس راهنمای نصب سیستم دزدگیر خود بررسی کنید.

اگر در قسمتی سیم‌ها را اشتباها متصل کرده باشید، به این روش می‌توانید آن را پیدا کرده و اصلاح کنید.

قطع نشدن صدای دزدگیر خودرو

چند تکنیک برای تعمیر دزدگیر خودرو وجود دارد که می‌توانید برای مقابله با این وضعیت از آن‌ها استفاده کنید.

چرا که این مشکل دلایل مختلفی داشته و بنابراین چندین روش نیز برای حل آن وجود دارد:

ابتدا دزدگیر را به صورت دستی قطع کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر سیستم‌هایی در ماشین شما کار می‌کنند، بررسی کنید تا مطمئن شوید عامل تحریک کننده‌ای برای سنسور وجود ندارد.

پس از انجام این کار، دزدگیر را بصورت دستی غیرفعال کنید.

حساسیت سنسور را تنظیم کنید

درگام بعدی شما باید سنسور را بررسی کنید – گاهی اوقات یک سنسور بسیار حساس ممکن است دزدگیر اتومبیل را به طور مداوم فعال کند. خوشبختانه، سنسورها قابل تنظیم هستند و این تنظیمات یک راه حل آسان برای این مشکل است.

تداخل امواج رادیویی ناشی از دیگر سیستم‌ها را بررسی کنید

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید اگر شما هیچ تجربه‌ای در تعمیر دزدگیر خودرو نداشته‌اید، در صورتی‌که نتوانستید به این روش‌ها عیب‌یابی و تعمیر را انجام دهید، نباید به کل آن را از خودروی خود حذف کنید؛ چرا که به احتمال زیاد و در اغلب موارد قابل تعمیر است. بنابراین اگر مشکل دزدگیر ماشین شما همچنان پابرجا،ست برطرف کردن آن نیاز به مهارت حرفه ای متخصص دارد و باید آن را به تعمیرکار مجرب بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *