تعمیرات صوتی تصویری

کاربرد کابل صدا در آمپلی فایر

کابل RC

کابل امپلی فایر چیست؟

کابل امپلی فایر سیمی است که برای اتصالات الکتریکی بین اسپیکر ها و منابع امپلی فایر استفاده می شود. دارای سه ویژگی اصلی الکتریکی است: مقاومت ، خازن و سلف. مقاومت مهمترین ویژگی است که باید به آن توجه کرد. سیم با مقاومت کم توان بیشتر منبع را به سیم پیچ بلندگو منتقل می کند ، به این معنی که توان دریافتی اسپیکر بیشتر و صدا بیشتر است. به اندازه کافی ساده.

 

مقاومت چگونه بر عملکرد کابل امپلی فایر تأثیر می گذارد؟

 

به طور کلی ، مقاومت وقتی روی عملکرد اسپیکر تأثیر می گذارد که مقاومت کابل بیشتر از 5 درصد امپدانس اسپیکر باشد. مقاومت تحت تأثیر دو جنبه اصلی قرار می گیرد: طول سیم و سطح مقطع سیم. هرچه کابل کوتاهتر باشد مقاومت کمتری نیز خواهد داشت. ترفند در اینجا این است که طول سیم ها را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانید اما همچنان از قرار گرفتن بلندگوها در کنار هم اطمینان حاصل کنید. همچنین مهم است که طول کابل برای هر دو اسپیکر یکسان باشد تا اطمینان حاصل شود که هر دو دارای مقادیر امپدانس برابر هستند.

 

سطح مقطع سیم به ضخامت یا اندازه سیم اشاره دارد. هرچه یک کابل ضخیم تر باشد ، مقاومت کمتری دارد. بنابراین ترکیبی از امپدانس بلندگو ، طول و گیج است که بر مقاومت تأثیر می گذارد.

 

انواع کابل امپلی فایر مورد استفاده

قبل از اینکه بتوانیم میزان هزینه ای را که برای انتخاب کابل امپلی فایر مناسب برای خود برآورد کنیم ، باید به کابل های امپلی فایر مورد نیاز خود توجه کنیم. این بستگی به ساختار کابل دارد (آیا منبع کامپیوتر است؟ یا شاید یک dvd پلیر ؟ آیا ساب ووفر وجود دارد؟). دسته بندی های کلان را می توان به سه مورد تقلیل داد:

سیگنال ورودی.

خروجی با توان بالا.

منبع تغذیه.

 

کابل “متعادل” یا زوج سیم یا دیفرانسیل چیست؟

کابل های طولانی ، مانند مواردی که در بسیاری از تنظیمات PA استفاده می شود ، مستعد نویز خارجی از منابع مانند سیم کشی برق یا تداخل RF هستند. این می تواند اعوجاج و نویز را به مسیر سیگنال وارد کند.

کابل های معمولی صوتی خانگی دارای دو سیم داخلی هستند – یک سیم سیگنال و یک زمین. ساختار کابل متوازن شامل دو سیم سیگنال و یک زمین است. دو سیم سیگنال اطلاعات صوتی یکسانی را منتقل می کنند ، اما در جهت مخالف. این طراحی به حذف نویز کمک می کند.

انواع اتصالات کابل های صوتی

هر نوع اتصال متفاوت دارای یک نسخه “نری” و “مادگی” است. به یاد داشته باشید که نسخه نری کانکتور دارای یک پین یا پین هایی است که در نسخه مادگی کانکتور به سوراخ متصل می شوند.

 

بسته به نیاز تجهیزات شما ، انواع مختلفی از اتصالات در هر کابل وجود دارد. به عنوان مثال ، یک کابل میکروفون معمولی دارای یک کانکتور مادگی XLR در یک سر و یک کانکتور نری XLR یا یک نری TRS در طرف دیگر است.

1 نظر در “کاربرد کابل صدا در آمپلی فایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *